dimarts, 10 de gener del 2017

Panem et circenses al segle XXI

   Fa pocs dies ens va sorprendre a tots la notícia que hi ha previst el rodatge d´un reality show a Rússia inspirat en la famosa pel.lícula Els jocs de la fam. De seguida que me´n vaig assabentar, no vaig poder evitar pensar en les lluites de gladiadors i en les venationes que tant agradaven als romans. Quantes vegades, després d´explicar aquest tema a classe, hem debatut sobre com eren de violents els nostres avantpassats i com gaudien contemplant la sang i la mort a l´arena del Colosseu. En aquells moments, ens sentim a segles de distància dels descendents de Ròmul i ens permetem el luxe de criticar-los per la seva salvatgia, i amb tota la raó.
   Com podem justificar, doncs, en ple segle XXI, un espectacle tan terrible com el que es proposar gravar la televisió russa, si finalment el govern dóna la seva aprovació i es tira endavant el projecte? Com es possible que ja hi estiguin inscrites 400 persones, disposades a deixar-se violar o a perdre una extremitat a canvi d´un hipotètic premi? I el que és més inquietant per a mi. Quants espectadors gaudiran amb el martiri d´aquests éssers humans? Per desgracia, la resposta ens faria estremir.
   Si voleu llegir-ne més detalls, cliqueu a l´enllaç de sota


   Espero les vostres opinions

8 comentaris:

  1. Molt interessant i curiós! Jo crec que aquests jocs són una forma vulgar de guanyar audiència i per una altre part ho trobo massa salvatje. Tot i que reconec, que segurament seria la primera en mirar aquest programa

    ResponElimina
  2. Sincerament mai havia pensat que algú podría fer un programa semblant a "Els Jocs de la Fam", ja que és una manera de fer patir a la gent. Però crec que realment no hem canviat gaire des de la societat romana fins l'actual, perquè segur que molta gent veuria aquest programa i inclús jo mateixa veuria el primer capítol.

    ResponElimina
  3. Es increible, mai habia pensat en que algu podria fer aquests tipus de reality show, la gent segur que ho mirara perque es una cosa innovadora i molt interessant la veritat pero... a la vida real o trobo molt salvatge a altures de 2017.

    ResponElimina
  4. Encara em sembla molt fort. Quan vaig veure la pel·lícula, dels primers pensaments que em van passar pel cap un va ser "menys mal que això no ho tenim a la vida real". I ara que? Ja no saben que fer per atraure la gent, i vist això no podem presumir d'haver evolucionat des de l'època dels gladiadors, perquè efectivament, no només tindria molts espectadors, sinó que a més gaudirien veient petir els altres. I definitivament jo no el miraría, no tindria estómac per fer-ho.

    ResponElimina
  5. No puc creure com que en el segle XXI es pot arribar a pensar per un moment realitzar programes d'aquest tipus, com han esmentat les meves companyes anteriorment no crec que haguem canviat tant respecte la societat romana.

    ResponElimina
  6. Encara no em crec com 400 persones estan disposades a perdre la vida en un joc tan violent. Crec que la gent no és concient del que s'esta plantejant realmet i això demostra que no hem canviat molt en comparació als romans.

    ResponElimina
  7. Cada dia ens sorprenen més les notícies actuals, però sincerament jo seria un gran espectador d'aquests jocs, m'agrada molt veure aquest tipus de proves peró no practicar-les ja que no estan al meu nivell. No crec que al final es faci realitat aquesta notícia sino que ho han fet per guanyar una mica de audiència i més popularitat.

    ResponElimina
  8. Des del meu punt vista cada vegada són més exagerades les coses que es plantejen a la vida com aquest nou exemple que hi trobem. Sincerament, jo seria un adicte a mirar aquestes proves, però ni de broma practicar-les...

    ResponElimina